torsdag den 5. maj 2016

Google melder at Kongevej.dk skulle være blevet hacket.

I dag den 5.5.2016 kl. 14 blev jeg gjort opmærksom på fra Google, at Kongevej.dk var blevet hacket.

Det betyder, at når Kongevej.dk søges på Google vises følgende resultat med Google kommentar:



Der bruges ordet muligvis, så Google er altså ikke sikker, men alligevel er det ubehageligt, da mange timers frivillig arbejde fra min side, samt de mange brugere, der gerne vil blive bedre til dansk, således bliver forulempet.

Jeg har fulgt Googles vejledning, og uploadede straks en backup, ligesom jeg kontaktede min udbyder Dandomain.dk, hvor siden bliver hostet.

Kl. 16 samme dag meldte Dandomain tilbage, at der ikke var registreret noget udsædvanligt, og at backup synes muligvis at have klaret problemet.

Min filserver er blevet scannet, og heller ikke her er der registreret fejl, og i øjeblikket scannes den computer, som bruges til at servicere hjemmesiden.

Kl 23 samme dag. Alt er scannet, backup er lagt op, så siden burde være ok nu.

Jeg har nu anmodet Google om at evaluere tiltagene, men de melder tilbage, at der kan gå uger, inden evalueringen er foretaget, og kommentaren: "Dette website er muligvis blevet hacket" bliver fjernet.

Skulle det vise sig fortsat at være problemer, ser jeg ingen anden mulighed end at tage siden ned i en periode, indtil jeg bliver klar med den nye hjemmeside.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar