lørdag den 14. maj 2016

Fortsættende hacking

I øjeblikket foregår der intens hacking mod begge mine domæner, hvilket forhindrer mig i at udbedre fejl.
TDC har nulstillet min router, og har rådet mig til holde den slukket over nogen tid, således at jeg kan håbe på, at den får tildelt en ny IP-adresse. Dette kan de ikke gøre for mig.
Alternativ lukker de mit abonnement, sender mig et nyt modem og opretter nyt abonnenement.

Tilsyneladende er det lykkedes for Dandomain at sætte nyt password, som dermed fastholder den sidste indexfil med henvisningerne, og det er heller ikke lykkedes dem at få adgang til Kongevej.net.

Jeg modtager mails på korrekt dansk, der fortæller, at jeg har bedt om at få ændret password til kundecentrene, og de indeholder links, som skal gøre det lettere for mig. Disse mails har jeg aldrig bedt om, ligesom de skriver at ændring ikke kan foretages på MacBook, iPad og Iphone, hvilket ikke er korrekt. Jeg har ændret adgangskode fra min iPhone.

Den backup jeg henviser til, indeholder fejl. Lyden til diktaterne kan ikke høres, hvilket tyder på de ikke kom med op. Jeg vil prøve at se, om jeg kan rette op på det.

Hackerne blev opdaget af Google, og heldigvis for det. Computerne virkede helt normale og hjemmesiderne også. Så jeg anede ikke uråd. Men hvor meget de har fået ødelagt ved jeg ikke endnu. Igår spærrede jeg det hævekort, jeg sidst havde anvendt.

Dette kan ske for alle. Det er derfor vigtigt, at have gode og sikre password til router og enheder, ligesom at skifte med jævne mellemrum. Jeg var desværre for sent ude med dette, og det koster mig nu, men går også ud over brugerne, dvs for flestes vedkommende kursister.

I morgen ville Kongevej.dk være fyldt 10 år, men der er desværre ikke noget at fejre.....:-), ligesom Sønderjyske tabte til Midtjylland og nu kun kan nå sølvet, hvis de kan holde fast.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar